جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ مرداد ۲, دوشنبه

دلنوشتۀ پرستو صالحی ...


پرستو صالحی از بازیگرانی است که با توجه به دور بودن از دنیای بازیگری و بازی نکردن در فیلم در فیسبوک و شبکه های اجتماعی زیاد دیده میشود. این روزها نصبت به مسائل اقتصادی و اوضاع کشور معترض است و گویا از گوشه کنار به او گفته اند که تو که بازیگری و دارا، تو چرا اعتراض میکنی؟! 
دلنوشتۀ پرستو صالحی:


دوستان بگم گه خوردم رضایت میدین ؟ 
یادم نبود من رویین تنم... من قلندرم ...من نباید غصه داشته باشم، من باید قوی باشم، من باید سنگ صبور باشم، من باید الگو باشم، من نباید اعتراض کنم، اصلا من نباید مشکل داشته باشم ... بی کاری ، بی پولی ،فشار اقتصادی و ... روی من نباید اثر کنه ... باید شاد باشم ، حرف های خوب بزنم ،آخه من بازیگرم ... من باید خفه شم یادم نبود ... اگه اسم این ضعفِ ،شکستِ ، کم آوردنِ باید عرض کنم بله کم آوردم ... 
همکار خوبم امیر آقایی گفت: مردان سرزمین مرا به مرغی امتحان مکن !!! 
و این منم زنی که پا به پای مردان سرزمینم دویده ام مانند دیگر زنان کشورم...ولی امروز پول خرید بلیط مترو را هم ندارم... خدایا مرا با زخم زبان دوستانم امتحان مکن .
دیگر از پرستو صالحی هیچ حز سکوت نخواهید شنید به پروردگار سوگند ...



منبع: صفحۀ فیسبوک پرستو صالحی

۸ نظر:

  1. کاملا با تمام وجود درکت می‌کنم متاسفم !!!!!!

    پاسخحذف
  2. با سلام. خانم صالحی هم هنر تعریف خاص خودش را دارد و هم هنرمند. متاسفانه این تعاریف در کشور ما معنای دیگری بخود گرفته. اگر میخواهید هنرمندی باشید در قلب مردم، اولاً (با پوزش و اجازه) نباید سکوت کنید. اما دوستانه توصیه میکنم در ارتقاً کیفیت هنری خودتان نیز بکوشید و راهش را پیدا کنید چطور میتوانید هم مثمرثمرتر حرفهایتان را بزنید و هم هنرتان را به مردم عرضه کنید. در کشور ما هنرمندان عموماً دنباله رو مردم هستند و انتطاراتشان بیشتر از ارائه هایشان هست. هنرمندانی که میتوانستند و میتوانند در شرایط بسیار سختی که ملت بیچاره ما بسر میبرد تکیه گاه آنها باشند. هنرمندانی که میتوانستند و میتوانند صدای این مردم باشند در زیباترین و بهترین شکل آن. هنرمندانی که میتوانستند و میتوانند به مردم روحیه داده و معنای دیگری از زندگی را ارائه بدهند در برابر اراجیف، دروغها و حرفهای مفتی که شارلاتانهای حقه باز نشسته در قدرت صبح تا شب تحویل این ملت شریف میدهند... شرمنده از لحن تند این یادداشت؛ همیشه شاد و پیروز باشید. صادق ج.

    پاسخحذف
  3. مگه تو نمیگی ادمی و جز ملت هستی پس چرا سکوت کنی؟
    سکوت یعنی چشمام رو میبندم رو به همه چیز و بی توجه از کنارشون رد میکنم

    پاسخحذف
  4. آقایون "ناشناس"و"صادق ج" ... لطف کنید از روی منبر بیاین پائین و دست از شعار دادن بردارید . این نوشته ، هُرست یک آوار ِ مهیب ئه ... اگر گوشی برای شنیدن وجود داشته باشه.
    رضا دیلمی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جناب رضا دیلمی؛ منظور شما را از منبر و اینا درست متوجه نشدم. بخاطر این معرفتتان که اسم خودتان را نوشته اید و دیگر اینکه مرا مخاطب قرار داده اید، دوباره بالای «منبر» میروم (که البته به تعبیر شما یاوه گویی حساب میشود) و به شما توصیه میکنم حالا که دوست دارید مزه آشی باشید؛ حداقل کاری بکنید که حرفی برای گفتن داشته باشید. البته جای شکرش باقیست که مثل اون هموطنی که در پایین با توضیحات پورنوگرافی قدیمیترین شغل را بدون شرم و حیا به یک هنرمند هموطنش پیشنهاد میکند، شما ما را تنها به شعار دادن متهم کرده و گذشته اید. نتیجه دهه ها حکومت ایمان و تعهد و اخلاق و توحید و معانی ای از این دست را میتوان در کامنت همان هموطن دید که اولین راه حل برای حل مشکلات اقتصادی یک هموطنش را خودفروشی میداند. هم دردناک هست و هم فاجعه. کاش میشد حدس زد که آیا ایشان همین پیشنهاد را برای مثلاً مادر محترمشان یا خواهر یا دختر عزیزشان هم میکردند؟ خلاصه اینکه من تنها بخودم اجازه دادم به خانم صالحی اشاره کنم که میتوانند بجای «...خوری» در محیط مجازی و «سکوت» پیشه کردن برای همیشه (با توجه به سوگندشان به پروردگارشان!)، راه حلهای عملی تری را انتخاب کنند. بهیچوجه هم بالای منبر رفتن نیست. ایشان نوشته اند که حتی پول مترو را ندارند؛ واقعاً جای تاسف هست که هنرمندی در یک کشور ثروتمندی مثل ایران با مشکلات اقتصادی درگیر باشد. اما همه ما ها تک تک در این وضع بوجود آمده شریک هستیم. حالا یکی کمتر و یکی بیشتر و البته یکعده هم خیلی خیلی بیشتر. ایشان میتوانند راه های دیگری را انتخاب کنند برای حل مشکل اقتصادیشان؛ مثلا تدریس خصوصی داشته باشند، یا با یکسری از این مدرسه های سینمایی خارجی تماس گرفته و بورسی، دوره ای بگیرند و البته صدها راه دیگر. شاد باشید. صادق ج.

      حذف
  5. این خانم فقط داره جلب توجه میکنه
    همین........

    پاسخحذف
  6. این خانوم پول خرید مترو نداره؟؟؟فقط خرج بزک دوزکش اندازه حقوق یک ماه ماست این خانوم یه دور تو خیابون بزنه صد تا مشتری کیر کلفت جور میکنه که همه جوره حاضرن باسش خرج کنن کسش و جر بدن و هی بهش پول بدن هی بکنن هی پول بدنهی بکنن هی پول بدن کس ننه خالی بند مادر جنده

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عوضی شغلِ خار مادرِ خودتو به دیگران پیشنهاد نده.

      حذف