جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ آبان ۶, شنبه

7 آبان، سالروز بزرگداشت بنیانگذار حقوق بشر، کوروش بزرگ گرامی باد ...


بر خدا سجده میکنم که هرچه دارم از اوست ...
بر مادرم سجده میکنم که از او عاشق تر و مهربان تر ندیدم ...
بر پدرم سجده میکنم که از او صبور تر زحمتکش تر نیست ...
و بر تو پدر ایران زمین سجده میکنم که این خاک را به یادگار گذاشتی ... خاکی که جهانیان مدتیست به غیر از فقر و بدبختی و نامردی چیزی از آن نمیشنوند ولی هنوز نام "کوروش بزرگ" بنیانگذار حقوق بشر که میآید یاد صلح و عشق و آزادی میفتند و میفهمند ایران زمانی بزرگی به عظمت تاریخ داشته ...



تبریک به مناسبت این روز از یاد رفته ... !
تبریک به مناسبت گم شدن تاریخ پر افتخارمان ... !
تبریک به مناسبت ثبت نشدن این روز در تقویم ایران ... !
تبریک به مناسبت تروریست خواندن ایران و ایرانی در دنیا ... !
تبریک به مناسبت حذف نام غرورآفرین کورش بزرگ از کتاب مدارس ... !

7 آبان، 29 اکتبر، سالروز جهانی بزرگداشت بنیانگذار حقوق بشر، کوروش بزرگ گرامی باد ...

 این روز به مناسبت تکمیل تصرف امپراتوری بابل به دست ارتش ایران (اکتبر سال ۵۳۹ پیش از میلاد) و پایان دوران ستمگری در دنیای باستان برقرار شده است . ۲۵۴۴ سال پیش در همین ماه اعلامیه تاریخی کوروش بزرگ در زمینه حقوق افراد و ملل انتشاریافته بود که نخستین سنگ بنای یک دولت مشترک المنافع جهانی و هر سازمان بین المللی بشمار می آید.

کوروش دوم معروف به کوروش بزرگ یا کوروش کبیر (۵۷۶-۵۲۹ پیش از میلاد) شاه پارسی، به خاطر بخشندگی، بنیان گذاشتن حقوق بشر، پایه گذاری نخستین امپراطوری چند ملیتی و بزرگ جهان، آزاد کردن برده ها و اسرا، احترام به عقاید و مذاهب مختلف، گسترش تمدن و... شناخته شده است. کوروش نخستین شاه ایران و بنیانگذار دورهی شاهنشاهی ایرانیان می باشد.
 

واژه کوروش یعنی "خورشیدوار". کور یعنی "خورشید" و وش یعنی "مانند".

"متن منشور کوروش کبیر":

«منم کوروش، شاه جهان، شاه بزرگ، شاه دادگر، شاه بابل، شاه سومر و اکد، شاه جهان. پسر کمبوجیه، شاه بزرگ ... آنگاه که بدون جنگ و پیکار وارد بابل شدم، همه مردم گامهای مرا با شادمانی پذیرفتند.

در بارگاه پادشاهان بابل بر تخت شهریاری نشستم، مردوک (مردوخ = خدای بابلیان)، دلهای پاک مردم بابل را متوجه من کرد. ... زیرا من او را ارجمند و گرامی داشتم.

ارتش بزرگ من به آرامی وارد بابل شد.

نگذاشتم رنج و آزاری به مردم این شهر و این سرزمین وارد آید.

برده داری را بر انداختم، به بدبختی‌های آنان پایان بخشیدم. ...

من فرمان دادم که هیچکس اهالی شهر را از هستی ساقط نکند.

فرمان دادم که همه مردم در پرستش خدای خود آزاد باشند و کسی آنان را نیازارند.

خدای بزرگ از کردار من خشنود شد ...

او برکت و مهربانیش را ارزانی داشت.

ما همگی شادمانه و در صلح و آشتی مقام بلندش را ستودیم ...

من همه شهرهایی را که ویران شده بود از نو ساختم.

فرمان دادم تمام نیایشگاه‌هایی را که بسته شده بود، بگشایند.

همه مردمانی را که پراکنده و آواره شده بودند، به سرزمین خود برگرداندم و خانه های ویران آنان را آباد کردم، باشد که دلها شاد گردد و هر روز در پیشگاه خدای بزرگ، برایم زندگانی بلند خواستار باشند ...

من برای همه مردم جامعه‌ای آرام مهیا ساختم و صلح و آرامش را به تمامی مردم اعطا کردم.

من به تمام سنتها، و ادیان بابل و اکد و سایر کشورهای زیر فرمانم احترام می‌گذارم.

همه ی مردم در سرزمینهای زیر فرمان من در انتخاب دین، کار و محل زندگی آزادند.

تا زمانی که من زنده ام هیچکس اجازه ندارد اموال و دارایی های دیگری را با زور تصاحب کند.

اجازه نخواهم داد کسی دیگری را مجبور به انجام کار بدون دریافت مزد کند.

هیچکس نباید به خاطر جرمی که اقوام یا بستگان او مرتکب شده‌اند تنبیه شود.

من جلوی برده داری و برده فروشی از زن و مرد را می‌گیرم و کارکنان دولت من نیز چنین کنند تا زمانیکه این سنت زشت از روی زمین برچیده شود.
شهرهای ویران شده در آنسوی دجله و عبادتگاه های آنها را خواهم ساخت تا ساکنین آنجا که به بردگی به بابل آورده شده‌اند بتوانند به خانه و سرزمین خود بازگردند. »


چند پوستر و عکس با کیفیت با موضوع کوروش بزرگ:









۱۴ نظر:

  1. مذهبی ها به کعبه سجده میکنند شماها به پاسارگاد!!! آدمها یکی هستند فقط بت خانه جاش عوض شده! البته مذهبی ها پیشرفته تر هستند، چون عقب گرد و پسرفت آنها 1400 سال هست مال شما ها 2400! این یعنی شما 1000 سال از آیت الله مصباح یزدی عقب مانده تر هستید، و دو هزار و چهارصد سال از یک انسان قرن بیست و یکمی عقب تر هستید! درد شماها کهنه پرستی هست. تا وقتی که دنبال قهرمان و قهرمان سازی باشید احمدی نژاد که سهله شجونی هم رییس جمهورتون میشه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دمت گرم آیاز!! حرف حساب جواب نداره

      حذف
    2. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

      حذف
    3. جناب آیاز ای ترک خر که به کوروش توهین میکنی: کیر اسب تو کس خارمادرت زن و بچت رو از کون گاییدم

      حذف
    4. از فارس ها بیشتر از این انتظار نیست! از کوزه همان تراود که در اوست. تو عرضه داری زنهاتون رو از زندان اوین در بیار که نواده های کوروش (بسیجی ها) دارن بهشون تجاوز میکنند! تو عرضه داری برو رای خوتو پس بگیر میمون!

      حذف
    5. کوروش مال بی همه چیز ترین قوم دنیا ست که تو قرن 21 حرفی واسه گفتن ندارند! شماها فعلا احمدی نژاد و شجونی دارین آمریکایی ها آیفون 5!!!!!!

      حذف
  2. مذهبی ها حرف بی منطق زیاد میزنند این آقای همسر یکشنبه.

    پاسخحذف
  3. سجده نوعی احترام گذاشتن است و به خودی خود چیز بدی نیست ( هر چند من شخصا به آن علاقه ای ندارم ). اما مشکل مسلمین سجده کردن نیست ، بلکه دروغ گفتن ، جنایت کردن ، عدم رعایت حقوق دیگران ( عدم رعایت حقوق کودکان ، زنان ، غیر مسلمین ، حیوانات ، . . . ) ، کشتن انسانها به نام الله ، گسترش فقر و فلاکت ، . . . از جمله مشکلات ایشان است.
    به نظر من هر کس باید مجاز باشد به گونه ای که خود می پسندد ( البته بدون زیر پا گذاشتن حق و حقوق دیگران ) به اعتقادات خود ادای احترام کند.

    پاسخحذف
  4. درود بر کوروش بزرگ
    پاینده ایران

    پاسخحذف
  5. دوستان خوب من آیا میدانید کوروش بنیانگذار ایران بعنوان یک کشور و در زیر یک پرچم است؟آیا رواست که در مورد بنیان گذار کشوری که در آن زندگی میکنیم اینگونه صحبت کنیم؟ بلی کوروش بزرگ بدلیل خدماتش به ایرانیان و بدلیل رفتارش با فرهنگهای مختلف بدلیل و رفتارش با دوست ودشمن قهرمان ایرانی و غیر ایرانی است حتی هرودوت یونانی وی را قهرمان می نامد در ضمن از یاد نبریم وی بنیانگذار حقوق بشر است.
    حال آیا عاقلانه است بدلیل عدم مطالعات تاریخی کافی یا قومیت طلبی اینگونه سخن بگوییم.آیا می دانید ایران نخستین ایالات متحده
    بوده است یعنی از اقوام مختلفی مثل آذری (نه ترک) و لر و کرد و خوزی (نه عرب) و بلوچ و سیستانی و گیلانی و مازندرانی و خراسانی و سپاهانی و پارسی و عراقی و ارمنی و گرجی و تاجیکی و افغانی و ... تحت عنوان امپراتوری پارس در زمان هخامنشیان تشکیل شده بوده و زیر هم جمع کردن این اقوام و ملل مختلف تحت نام ایران برای اولین بار توسط کوروش بزرگ با اتحاد ماد و پارس و سپس پارت و بابل و آشور صورت گرفت؟
    بلی اگر ملتی بر ریشه خود تیشه بزند عاقبت بسیار هولناکی در انتظارش خواهد بود




    پاسخحذف
  6. This is the nature of many Iranians. We always seek something or somebody to worship. Be it Hossein, Ali, or Kurosh. And the irony is that we want to have freedom.

    پاسخحذف
  7. کیر شمقدر تو دهن کوروش با این خاکی که به یادگار گذاشته
    خاکی که همه میخوان ازش فرار کنند یکی از در یکی از پنجره یکی از کس خارمادر کوروش

    پاسخحذف
  8. وای اینایی که فحش میدن خدا ما رو از شرشون حفظ کنه مخصوصا این پانترکهای جدایی طلب، اینا میخوان آذربایجان مارو با فحش دادن جدا کنن
    چه با فرهنگن این جدایی طلبا، کس ننشون خندیدن ننه قحبه لر

    پاسخحذف
  9. خاک بر سرتون،جون تو جونتون کنن،مرده پرستین.تازه این قبر هم تا صد سال پیش،قبر مادر سلیمان خدا داند.شما اگه تمدن داشتین،قبل از اسلام،خطتون عیلامی و پس از اسلام ،خطتون عربی نبود.پس زررررررررررشششششششششک.

    پاسخحذف